FXR Base

De van 1982 tot en met 1994 geproduceerde FXR was de opvolger van de FX Super Glide en de voorloper van de huidige Dyna’s. De FXR werd destijds geïntroduceerd als Harley’s antwoord op de “buitenlandse” sportmotoren. Bij het ontwerpen van de FXR waren “Handling” en “Performance” de belangrijkste uitgangspunten. De FXR stond al snel bekend als de “engineer’s bike”. Volgens velen geldt de FXR 34 jaar na zijn geboorte nog steeds als de best gebouwde Harley ooit.

IMPROVED RUBBER MOUNT FRAME

Het succes van de FXR is te danken aan he, o.a. door Erik Buell, ontworpen frame. Geometrie, balhoofdhoek en stijfheid zorgen voor een zeer goed sturende en stabiele motor. Het motorblok is op drie punten, ‘rubber mounted’, in het frame opgehangen. Door de ophanging is het blok van het frame geïsoleerd wat de rijeigenschappen van de FXR ten goede komt. Het FXR frame is het laatste hand-gelaste frame dat door Harley Davidson werd produceert.

DOMINATOR-FXR CONCEPT

Vandaag de dag zijn de eigenschappen van het FXR frame nog steeds relevant.

Dominator Motorcycles liet zich inspireren om een hedendaagse, betrouwbare en goed sturende V-Twin te bouwen en gebruikte daarbij het FXR frame als basis met als resultaat het Dominator-FXR Concept!